Vytváranie prívetivej atmosféry a lákavých vitrín v supermarketoch EDEKA
“Vďaka novému osvetleniu sú farby veľmi prirodzené a jasné. Ovocie a zelenina vyzerá chutnejšie a pozitívne ovplyvňuje štýl nakupovania našich zákazníkov.“
“Vďaka novému osvetleniu sú farby veľmi prirodzené a jasné. Ovocie a zelenina vyzerá chutnejšie a pozitívne ovplyvňuje štýl nakupovania našich zákazníkov.“
Pozadie
Tržby vo výške približne 37 miliárd EUR a viac než 10 000 obchodov v Nemecku robí zo skupiny Edeka hlavného maloobchodného predajcu potravín na nemeckom trhu. Kľúčovými sú jej obchodné aktivity v oblasti obchodných domov a hypermarketov, ktoré riadi viac než 4 800 nezávislých maloobchodníkov.
Výzva
Nezávislí podnikatelia pôsobiaci pod značkou skupiny Edeka chcú, aby sa ich obchodné aktivity vnímali ako aktivity skupiny Edeka a zároveň ako aktivity jednotlivcov. Týždenný nákup by už nemal spočívať len v čo najrýchlejšom naplnení nákupného vozíka, ale mal by byť aj príjemným zážitkom pre zákazníkov. Osvetlenie pri tom zohráva dôležitú úlohu.
Výhody
Nainštalované osvetlenie vytvára príjemnú a uvoľňujúcu atmosféru, zaručuje, že tovar vyzerá lákavo a čerstvo, a pomáha pri orientácii a navádzaní. Zákazníkom tým ponúka príjemný zážitok z nakupovania. Koncepcia osvetlenia zlepšuje kvalitu svetla a zároveň napĺňa nevyhnutnú podmienku úspešného maloobchodu – prevádzkovú účinnosť. Veľmi nízku spotrebu energie má napríklad modul Affinium LED: keďže jeho LED zdroje nevytvárajú takmer žiadne teplo, na chladenie sa vyžaduje menej energie. Spotreba energie na oddelení hlboko zmrazených potravín sa znížila približne o 15 000 kWh ročne, čo zodpovedá asi 6 tonám CO2.
Riešenie
Reťazec Edeka inovoval svoju koncepciu interiérov, aby bola v súlade s mottom „Milujeme jedlo“ („Wir lieben Lebensmittel“). Nová koncepcia interiérov počíta s vysokokvalitným osvetlením, ktoré zvýrazní priestory s čerstvým ovocím, zeleninou a rybami, ktoré sú pre predajne Edeka také dôležité, ako aj oddelenia s vínom a liekmi.